Klachtenbehandeling

Wij doen elke dag ons best om goed voor jou en jouw (ongeboren) kindje te zorgen. Toch kan het soms anders lopen en ben je minder tevreden over onze dienstverlening. Wat je dan kunt doen, lees je op deze pagina.

Klachtenbehandeling

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening, de verloskundige hulp die je van ons hebt gehad of hoe wij jou bejegend hebben, kom dan eerst met ons praten. Vaak is het een misverstand of dat communicatie niet helemaal goed is verlopen en dat praten we graag eerst met jou uit.

Regeling Klachtenbehandeling

Voor klachten hanteren wij de Regeling Klachtenbehandeling van de KNOV (Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen).

Contact met klachtenfunctionaris

Kom je er niet uit met ons? Dan kun je een klacht indienen. Hiervoor kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing.

Alles wat jij de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 16:30 uur) via 088 – 024 51 23. Je kunt ook een mail sturen: klachtverloskunde@cbkz.nl.

Wil je eerst meer informatie over de klachtenfunctionaris? Bekijk hier hun website: klachtverloskunde.nl.